Veelgestelde vragen

Bestel je op een normale werkdag voor 17.00 uur dan wordt je bestelling dezelfde dag nog verstuurd. Bestel je op zaterdag, zondag of op een feestdag dan wordt je bestelling de eerstvolgende werkdag verzonden. Sommige producten hebben een langere levertijd. Zodra je kleur en maat hebt aangegeven zie je of het product dat je graag wilt bestellen direct leverbaar is of dat er sprake is van enkele dagen levertijd. Is er een deel van jouw bestelling wel leverbaar dan versturen wij deze. Wij voegen dan bij je bestelling een naleverformulier waarop wij vermelden welke producten worden nageleverd.

Ja je kunt jouw bestelling volgen. Zodra de bestelling bij ons is verwerkt ontvang je een bevestigingsmail. ’s Avonds wanneer de bestelling gescand wordt in het sorteercentrum ontvang je van PostNL een track en trace nummer. Het track en trace nummer laat zien waar jouw bestelling zich op dat moment bevindt.

Indien mogelijk versturen wij je bestelling zodanig dat het door de brievenbus past. Wij gaan uit van de officiële brievenbus afmeting van PostNL; 31cm x 26cm x 3cm. Zo hoef je niet onnodig thuis te blijven om je bestelling in ontvangst te nemen en hoeven ook de buren niets aan te nemen. Natuurlijk past niet alles door de brievenbus. Grotere pakketten versturen wij ook met PostNL. Als je niet thuis bent probeert de bezorger het pakket eerst af te geven bij de buren. Lukt dit niet, dan laat de bezorger een bericht voor je achter. PostNL komt standaard de volgende werkdag nogmaals langs met jouw pakket. Je kunt ook zelf een tijd- of plaats kiezen na de eerste keer. Dit kan met de code op het bericht die de pakketbezorger achterlaat. Je kunt je keus tot 22:00 uur aan PostNL doorgeven. Lukt het ook de tweede keer niet om je pakket te bezorgen? Dan bewaart PostNL het voor je op een PostNL-locatie bij jou in de buurt. Je hebt dan twee weken de tijd om het pakket op te halen. Daarna stuurt PostNL het terug naar ons. Wij nemen dan uiteraard contact met je op. Vergeet niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen als je je pakket ophaalt, anders mag PostNL het pakket niet aan je meegeven.

Na het plaatsen van een bestelling ontvang je vier mailtjes
  1. Een bevestiging van je bestelling
  2. Een bevestiging van je betaling
  3. Een bevestiging dat je bestelling is verwerkt
  4. Een track & trace code van PostNL om de zending te volgen

Bestel je boven de €30,00 dan betaal je bij ons geen verzendkosten. Voor bestellingen onder de € 30,00 rekenen wij € 3,90

Ook al proberen wij zo goed mogelijk onze producten te presenteren, een webshop is geen winkel waar je kunt voelen en waar je de producten kunt zien. Je mist soms het contact met de verkoopster. Wij zijn ons daar zeer van bewust en vinden het dan ook geen enkel probleem om jou of om u telefonisch te helpen. Betaal je liever niet online dan kennen wij ook de mogelijkheid om de bestelling naar je toe te sturen met daarbij een rekening die dan achteraf betaald kan worden.

Op de pagina van het winkelmandje zie je links onderaan gebruik kortingscode staan. Typ de kortingscode in het daarvoor bestemde hokje en bevestig door op te klikken op ‘bevestig kortingscode’ De korting wordt nu verrekend.

Op het moment dat jij je aanmeld voor de nieuwsbrief ontvang je een mail van VINQ.nl met daarin een kortingscode van 15% op je eerstvolgende bestelling. Regelmatig vind je in onze nieuwsbrief speciale kortingscodes die je kunt gebruiken voor jouw favoriete producten. Naast kortingscodes ben je ook als eerste op de hoogte over bijvoorbeeld de start van de sale, nieuwe producten of nieuwe merken.

Natuurlijk kun je ook zonder account bestellen. Het aanmaken van een account heeft een aantal voordelen;
  1. Sneller door de kassa heen bij het afrekenen.
  2. De status van je bestellingen bekijken.
  3. Je eerdere bestellingen bekijken.
  4. Wijzigingen aanbrengen in je adresgegevens.
  5. Je opgeven voor de nieuwsbrief en andere productberichten.
  6. Je wachtwoord wijzigen.
  7. Verschillende verzendadressen opslaan om een bestelling naar verschillende adressen te versturen. Handig voor familie en vrienden!

Natuurlijk kun je ook zonder account bestellen. Het aanmaken van een account heeft een aantal voordelen;
  1. Ga naar inloggen rechts bovenaan de pagina naast het winkelmandje.
  2. Klik op: aanmaken nieuw account
  3. Vul je gegevens en je emailadres in
  4. Kies een wachtwoord en bevestig deze
  5. Klik op: aanmaken nieuw account
  6. Nu kom je terecht bij je persoonlijke gegevens
  7. Om je adresgegevens in te voeren klik je op: adres invoeren of wijzigen
  8. Na het invoeren van de adresgegevens klik je op: adres opslaan
  9. Je account is nu compleet

Wil je jouw bestelling annuleren stuur dan een mail naar info@vinq.nl Is je bestelling nog niet verwerkt dan halen wij de bestelling uit het verwerkingsproces. Is de bestelling al naar het sorteringsproces van PostNL dan kunnen wij jouw bestelling niet meer annuleren. Je zult de zending dan na ontvangst retour moeten sturen.

Jouw bestelling van VINQ.nl wordt bezorgd door PostNL

Ja, je kunt altijd kiezen voor een ander verzendadres. Heb je een account bij VINQ.nl dan kun je meerdere verzendadressen invoeren. Je kunt dan bij elke bestelling kiezen welk bezorgadres op dat moment het handigst is voor jou. Zonder dat je steeds opnieuw een verzendadres in hoeft te voeren.

iDEAL
De volgende banken zijn hierbij bijvoorbeeld aangesloten: ABN AMRO, ING, Rabobank, ASN Bank, RegioBank, Van Lanschot Bankiers of SNS Bank. Je rekent af in je vertrouwde internet betaalomgeving. iDEAL is veilig, snel en makkelijk!

PayPal
Als je kiest om via PayPal te betalen, word je na het bestellen direct doorgestuurd naar de website van Paypal. Je kunt je hier aanmelden voor een nieuw account of inloggen met je bestaande Paypal gebruikersnaam en de betaling bevestigen. Betalen met PayPal is veilig en eenvoudig. Met de beveiligingssystemen van PayPal kun je winkelen met je creditcard of bankrekening zonder je financiële gegevens te delen.

Betaal na ontvangst
Dit betekent dat de inning van de betaling door ons wordt uitbesteed aan MultiFactor BV. Als je kiest voor Betaal na Ontvangst ga je akkoord met de daarbij behorende algemene voorwaarden. Voor de beoordeling van je aanvraag worden de door jou ingevulde gegevens conform de bepalingen van de algemene voorwaarden doorgezonden naar MultiFactor BV. Indien akkoord kan je met deze betaalwijze betalen. Je ontvangt van ons de bestelling en je krijgt per mail een betaalverzoek van Multifactor BV, die je binnen 14 dagen dient te betalen. Het minimumbedrag is € 25,- De kosten voor het gebruik van Betaal na Ontvangst zijn € 1,50.

Fashion Cheque
Dit is de algemene modecadeaubon van Nederland waarmee je op een leuke en persoonlijke manier mode cadeau kunt geven en krijgen. Fashioncheque is in meerdere keren te besteden tot het tegoed op is.

Tijdens het afrekenen wordt gevraagd om het nummer op je Fashioncheque in te voegen . Heb je minder tegoed op je Fashioncheque dan de waarde van je bestelling dan kun je dit via iDeal (bij) betalen. Heb je meer tegoed dan de waarde van je bestelling dan blijft het verschil gewoon op je Fashioncheque staan.

Heb jij of hebt u moeite met het betalen via internet dan kennen wij ook de mogelijkheid om een telefonische bestelling bij ons te plaatsen. Wij sturen de bestelde producten dan naar jou of u op en voegen daar een rekening bij die na ontvangst van de bestelling aan ons over gemaakt kan worden 085-0661466 (gratis).

Natuurlijk hopen wij dat je tevreden bent met je aankoop. Is het product toch niet wat je had verwacht dan kun je binnen 30 dagen altijd je aankoop retourneren of ruilen. Gebruik daarvoor ons retourformulier die je hier kunt downloaden en printen.

Heb je geen mogelijkheid om het formulier uit te printen dan kun je ook een briefje toevoegen met je naam, ordernummer en wens; ruilen of retourneren en voeg dit bij de retourzending.

Retourneren doe je zo:

  1. Vul het retourformulier in
  2. Knip het strookje van het retouradres van het retourformulier
  3. Plak deze op de retourzending
  4. Stuur de retourzending voldoende gefrankeerd naar het aangegeven adres
  5. Zodra wij jouw retourzending binnen hebben verwerken wij deze

Let op: De retourkosten zijn voor rekening van de klant. Is er sprake van een ruiling dan zijn deze kosten voor VINQ.nl

De retourkosten zijn voor rekening van de klant. Is er sprake van een ruiling dan zijn de kosten voor het opnieuw verzenden voor rekening van VINQ.nl

Je hebt tot 30 dagen na ontvangst de tijd om je bestelling te retourneren of te ruilen. Er kunnen natuurlijk altijd omstandigheden zijn waardoor dit lukt, neem dan contact met ons op dan zoeken we samen naar de beste oplossing.

Je hebt tot 30 dagen na ontvangst van je bestelling de mogelijkheid de bestelling te retourneren of te ruilen. Om te retourneren zijn er een paar dingen belangrijk;
  • De artikelen mogen niet gedragen, gebruikt of beschadigd zijn.
  • De verpakking moet intact zijn.
  • De verzendkosten voor een retourzending zijn voor rekening van de klant.

Iedere dag doen wij ons uiterste best om onze klanten een goed gevoel te geven. Natuurlijk gaat niet altijd alles goed. Mocht je niet tevreden zijn over een product of over andere zaken dan willen wij dat heel graag weten. Samen zoeken we dan naar de beste oplossing. Je kunt ons mailen en natuurlijk kun je ook telefonisch contact met ons opnemen.

Mail: info@vinq.nl
Telefoon: +31 (0) 85 066 14 66 (gratis)

Ons belang is een tevreden klant die graag een volgende keer weer opnieuw bij ons terug komt. We zullen er alles aan doen om dat te bereiken. Maar heb je toch het gevoel dat je niet goed door ons geholpen bent en komen we er samen echt niet uit dan heb je als klant altijd de mogelijkheid om contact op te nemen met de geschillencommissie via www.sgc.nl of bij het Europese online geschillenplatform (ODR) via http://ec.europa.eu/consumers/odr/